کیارس: شرایط ارکستر سمفونیک مطلوب نیست
کیارس: شرایط ارکستر سمفونیک مطلوب نیست
اینها را «بردیا کیارس» – مایستر مستعفی ارکستر سمفونیک تهران- میگوید و دربارهی دلایل کنارهگیری خود از فعالیت در آن بیان میکند: «شرایط مالی، حقوق و همچنین بیمه و قراردادها مهمترین مشکلی است که نوازندگان ارکستر سمفونیک با آن مواجه هستند و این در حالی است که برنامههای ارکستر بسیار زیاد است و وقت بسیاری میخواهد. من و تمامی نوازندگان ارکستر از مهرماه سال گذشته تا کنون، تنها به خاطر حفظ ارکستر سمفونیک در آن فعالیت کردیم؛ اما شرایط به هیچعنوان مطلوب نیست؛ از شرایط مالی گرفته تا نوازندگانی که مدام از ارکستر کناره گرفتند و مسایلی از این دست.»
آهنگسازِ جوان که خود مدتی رهبری ارکستر موسیقی ملی را نیز برعهده داشته است، البته شایعاتی که این روزها شنیده میشود را رد میکند و به سایت موسیقی ما، توضیح میدهد: »من هیچ مشکل شخصیای با آقای رهبری نداشتم. ایشان رهبر شناخته شدهای است که کار خود را به خوبی بلد است و مدت یک سال نیز بدون هیچ مشکلی با یکدیگر همکاری داشتیم. هماکنون نیز ارتباطمان قطع نشده است؛ اما با شرایطی که ارکستر با آن روبهروست، امکان انجام فعالیتهای شخصی من وجود نداشت و به همین خاطر از ارکستر کناره گرفتم. یکشنبهی هفتهی گذشته، من با آقای رهبری 40 دقیقه به صورت تلفنی صحبت کردم و به ایشان نیز گفتم که فعلا با این شرایط در ارکستر حضور نخواهم داشت.»
او هم مانند بسیاری دیگر نگران ارکستر سمفونیک تهران است، بنابراین وقتی در برابر این پرسش قرار میگیرد که آیا ادامهی این روند، ارکستر را با خطر تعطیلی مواجه میکند، میگوید: «امیدوارم این اتفاق نیفتد. ما در کشورمان تنها یک ارکستر سمفونیک داریم که نمایندهی موسیقی کلاسیک ماست و باید شرایط مادی و معنویِ حاکم بر آن به گونهای باشد که تمامی نوازندگان طراز اول در آن حضور داشته باشند و با نواختن در آن بتوانند تامین باشند، اگرچه این اتفاق بعیدی است؛ اما لااقل میتوان به بخشی از آن امیدوار بود. بسیاری میدانند که ارکستر در سال گذشته برنامههای فشردهای داشت؛ بدون اینکه شرایط برای نوازندگان مهیا باشد. به هر روی باید در این زمینه تمهیدی اندیشیده شود.»
«کیارس» که به عنوان مایستر ارکستر سمفونیک فعالیت کرده و علاوه بر آن مدتی خود رهبری ارکستر موسیقی ملی را نیز برعهده داشته است، همچنین پیشنهاداتی برای بهبود شرایط ارکستر دارد: «این ارکستر باید طوری برنامهریزی و مدیریت شود که بتوان از تمام پتانسیل موجود کشور در آن بهره برد. باید همه این ارکستر را برای خودشان بدانند و هیچنگاه شخصیای به آن وجود نداشته باشد. باید تمام فعالان موسیقی کلاسیک، برای آن دل بسوزانند و برایش کار کنند.»
به گزارش سایت موسیقی ما، او میگوید که در یک سال گذشته – به خصوص از مهرماه که شرایط مالی ارکستر با مشکلاتی مواجه شد- تمامی نوازندگانی که در آن نواختند، چنین نگاهی را به ارکستر داشتند: «نوازندگان ارکستر، حسن نیت خود را نشان دادند و تمام تلاش خود را کردند تا ارکستر سرپا بماند و اتفاقِ ناخوشایندی برای آن رخ ندهد؛ اما علاوه بر آنان، همه باید این ارکستر را برای خودشان بدانند؛ همانطور که در تمام دنیا بهترین نوازندگان موسیقی کلاسیک در ارکستر حضور دارند، باید شرایط به گونهای تغییر کند که همه بتوانند به آن بازگردند. البته میدانم که آقای رهبری هم خودشان چنین خواستهای دارند.»
«کیارس» میگوید در سال گذشته که ارکستر بار دیگر احیا شد، تمام انرژیاش معطوف این ارکستر شده و نتوانسته است به فعالیتهای شخصیاش برسد؛ حالا اما ساخت موسیقی متن و تیتراژ اول سریال «دوردستها» را که از شبکهی اول سیما در حال پخش است، به انجام رسانده و تا اوایل تابستان میخواهد مجموعهی آثارش را منتشر کند. او پیش از این تعدادی از آثارش را با نام «بودن و نبودن» به انتشار درآورده بود و حالا تعدادی دیگر از موسیقی متن فیلمها و سریالهایش را به همراه آثار دیگرش منتشر خواهد کرد.
برچسب ها:
نویسنده:
دسته بندی مطلب:
موسیقی ما – «خروج من از ارکستر سمفونیک تهران به معنای خداحافظی همیشگی از ین ارکستر نیست؛ اما تا زمانی که شرایط درست نشود، نمیتوانم به فعالیتهایم در این ارکستر ادامه دهم.» اینها را «بردیا کیارس» – مایستر مستعفی ارکستر سمفونیک تهران- میگوید و دربارهی دلایل کنارهگیری خود از فعالیت در آن بیان میکند: «شرایط مالی، حقوق و همچنین بیمه و قراردادها مهمترین مشکلی است که نوازندگان ارکستر سمفونیک با آن مواجه هستند و این در حالی است که برنامههای ارکستر بسیار زیاد است و وقت بسیاری میخواهد. …
کیارس: شرایط ارکستر سمفونیک مطلوب نیست
اینها را «بردیا کیارس» – مایستر مستعفی ارکستر سمفونیک تهران- میگوید و دربارهی دلایل کنارهگیری خود از فعالیت در آن بیان میکند: «شرایط مالی، حقوق و همچنین بیمه و قراردادها مهمترین مشکلی است که نوازندگان ارکستر سمفونیک با آن مواجه هستند و این در حالی است که برنامههای ارکستر بسیار زیاد است و وقت بسیاری میخواهد. من و تمامی نوازندگان ارکستر از مهرماه سال گذشته تا کنون، تنها به خاطر حفظ ارکستر سمفونیک در آن فعالیت کردیم؛ اما شرایط به هیچعنوان مطلوب نیست؛ از شرایط مالی گرفته تا نوازندگانی که مدام از ارکستر کناره گرفتند و مسایلی از این دست.»
آهنگسازِ جوان که خود مدتی رهبری ارکستر موسیقی ملی را نیز برعهده داشته است، البته شایعاتی که این روزها شنیده میشود را رد میکند و به سایت موسیقی ما، توضیح میدهد: »من هیچ مشکل شخصیای با آقای رهبری نداشتم. ایشان رهبر شناخته شدهای است که کار خود را به خوبی بلد است و مدت یک سال نیز بدون هیچ مشکلی با یکدیگر همکاری داشتیم. هماکنون نیز ارتباطمان قطع نشده است؛ اما با شرایطی که ارکستر با آن روبهروست، امکان انجام فعالیتهای شخصی من وجود نداشت و به همین خاطر از ارکستر کناره گرفتم. یکشنبهی هفتهی گذشته، من با آقای رهبری 40 دقیقه به صورت تلفنی صحبت کردم و به ایشان نیز گفتم که فعلا با این شرایط در ارکستر حضور نخواهم داشت.»
او هم مانند بسیاری دیگر نگران ارکستر سمفونیک تهران است، بنابراین وقتی در برابر این پرسش قرار میگیرد که آیا ادامهی این روند، ارکستر را با خطر تعطیلی مواجه میکند، میگوید: «امیدوارم این اتفاق نیفتد. ما در کشورمان تنها یک ارکستر سمفونیک داریم که نمایندهی موسیقی کلاسیک ماست و باید شرایط مادی و معنویِ حاکم بر آن به گونهای باشد که تمامی نوازندگان طراز اول در آن حضور داشته باشند و با نواختن در آن بتوانند تامین باشند، اگرچه این اتفاق بعیدی است؛ اما لااقل میتوان به بخشی از آن امیدوار بود. بسیاری میدانند که ارکستر در سال گذشته برنامههای فشردهای داشت؛ بدون اینکه شرایط برای نوازندگان مهیا باشد. به هر روی باید در این زمینه تمهیدی اندیشیده شود.»
«کیارس» که به عنوان مایستر ارکستر سمفونیک فعالیت کرده و علاوه بر آن مدتی خود رهبری ارکستر موسیقی ملی را نیز برعهده داشته است، همچنین پیشنهاداتی برای بهبود شرایط ارکستر دارد: «این ارکستر باید طوری برنامهریزی و مدیریت شود که بتوان از تمام پتانسیل موجود کشور در آن بهره برد. باید همه این ارکستر را برای خودشان بدانند و هیچنگاه شخصیای به آن وجود نداشته باشد. باید تمام فعالان موسیقی کلاسیک، برای آن دل بسوزانند و برایش کار کنند.»
به گزارش سایت موسیقی ما، او میگوید که در یک سال گذشته – به خصوص از مهرماه که شرایط مالی ارکستر با مشکلاتی مواجه شد- تمامی نوازندگانی که در آن نواختند، چنین نگاهی را به ارکستر داشتند: «نوازندگان ارکستر، حسن نیت خود را نشان دادند و تمام تلاش خود را کردند تا ارکستر سرپا بماند و اتفاقِ ناخوشایندی برای آن رخ ندهد؛ اما علاوه بر آنان، همه باید این ارکستر را برای خودشان بدانند؛ همانطور که در تمام دنیا بهترین نوازندگان موسیقی کلاسیک در ارکستر حضور دارند، باید شرایط به گونهای تغییر کند که همه بتوانند به آن بازگردند. البته میدانم که آقای رهبری هم خودشان چنین خواستهای دارند.»
«کیارس» میگوید در سال گذشته که ارکستر بار دیگر احیا شد، تمام انرژیاش معطوف این ارکستر شده و نتوانسته است به فعالیتهای شخصیاش برسد؛ حالا اما ساخت موسیقی متن و تیتراژ اول سریال «دوردستها» را که از شبکهی اول سیما در حال پخش است، به انجام رسانده و تا اوایل تابستان میخواهد مجموعهی آثارش را منتشر کند. او پیش از این تعدادی از آثارش را با نام «بودن و نبودن» به انتشار درآورده بود و حالا تعدادی دیگر از موسیقی متن فیلمها و سریالهایش را به همراه آثار دیگرش منتشر خواهد کرد.
برچسب ها:
نویسنده:
دسته بندی مطلب:
موسیقی ما – «خروج من از ارکستر سمفونیک تهران به معنای خداحافظی همیشگی از ین ارکستر نیست؛ اما تا زمانی که شرایط درست نشود، نمیتوانم به فعالیتهایم در این ارکستر ادامه دهم.» اینها را «بردیا کیارس» – مایستر مستعفی ارکستر سمفونیک تهران- میگوید و دربارهی دلایل کنارهگیری خود از فعالیت در آن بیان میکند: «شرایط مالی، حقوق و همچنین بیمه و قراردادها مهمترین مشکلی است که نوازندگان ارکستر سمفونیک با آن مواجه هستند و این در حالی است که برنامههای ارکستر بسیار زیاد است و وقت بسیاری میخواهد. …
کیارس: شرایط ارکستر سمفونیک مطلوب نیست